Probíhá Soutěž!

Při nákupu nad 500 Kč budete automaticky zařazeni do soutěže, která trvá až do konce tohoto měsíce.
Není potřeba žádná registrace ani kód – stačí nakoupit a jste ve hře o deskovou hru Borderlands!

Cech Hráčů – erb s meči a kostkou

Nově otevřená kamenná prodejna!

Chainsaw Man 14: Chci vidět tučňáky! - Rande, které skončilo řevem řetězové pily

Chainsaw Man 14: Chci vidět tučňáky!

Rande, které skončilo řevem řetězové pily

Asa se rozhodla pozvat Dendžiho na rande – konečně, po všech těch pohledech a nejistých rozhovorech. Vybrala místo, které považuje za ideální pro vytvoření intimní atmosféry: akvárium. Klidné prostředí, mihotající se světla, kapky vody dopadající na sklo – všechno promyšlené tak, aby se v Dendžim probudila romantická duše. Asa se připravila do posledního detailu. Věděla, co si vezme na sebe, jak začne konverzaci, i kdy přesně udělá krok blíž. Jenže všechno se zhroutí v okamžiku, kdy Dendži pronese větu, která celé rande přetne jako motorová pila: „Chci vidět tučňáky.“ Pro něj je akvárium prostě akváriem. A Asa, která chtěla naplánovat lásku, zjišťuje, že její protějšek má o ideálním rande naprosto jinou představu.

 

Manga

Když realita setne iluze

Zatímco Asa zápasí s frustrací, Dendži se spokojeně toulá mezi nádržemi a dívá se na zvířata s dětskou fascinací. Jeho svět je přímočarý, nezatížený očekáváním ani přetvářkou. Asa se snaží přizpůsobit, ale čím víc se snaží zachránit situaci, tím víc se zamotává do svých vlastních představ o dokonalosti. Fujimoto tu opět ukazuje, že romantika v jeho podání je spíš krutý žert – něco, co se vymkne kontrole a odhalí pravou povahu postav. Dendžiho posedlost drobnostmi působí komicky i smutně zároveň. On je upřímný, Asa zoufale lidská. Mezi nimi se rodí zvláštní kontrast – světlo proti stínu, naivita proti ambici, život proti plánu.

Když se ve vodě objeví ďábel

Manga

A právě ve chvíli, kdy se zdá, že rande definitivně ztroskotalo, se všechno zlomí. Do akvária proniká cosi temného, cosi, co tam nemá být. Fujimoto přetne linku každodennosti a přehodí výhybku do čirého chaosu. Na scéně se objevuje ďábel, jehož přítomnost mění prostor na klaustrofobní past. Světlo se ztrácí, voda vibruje, vzduch se mění v těžký a dusivý. Rande, které mělo být o citech, se mění v boj o život. Asa i Dendži jsou nuceni jednat instinktivně – a to, co mělo být romantickou schůzkou, se promění ve zkoušku odvahy a vůle. V tom je síla Fujimotovy tvorby: během několika panelů dokáže přepnout z komedie do hororu tak přirozeně, že čtenář ani nestihne dýchat.

Krev, voda a ozvěny strachu

Řev řetězové pily roztrhá ticho akvária jako nůž měkké maso. Dendži se mění v Chainsaw Mana a hladina vody se barví dočervena. To, co mělo být rande plné romantiky a nejistých doteků, se stává apokalyptickou scénou. Všude kolem se ozývá praskání skla, lidé křičí, ryby mizí v temnotě a světla se mění v chaotické záblesky. Fujimoto mistrně pracuje s kontrastem – tam, kde před chvílí panoval smích a trapnost, teď vládne strach a instinkt. Asa, dřív ztracená ve svých myšlenkách o lásce, stojí v šoku, zatímco Dendži bojuje s nepochopitelnou silou. Každý úder motoru je ozvěnou zoufalství i síly, která se nedá zkrotit. V tu chvíli se z akvária stává bitevní pole, kde zůstává jen jediná otázka: přežijí, nebo skončí jako potrava pro ďábla?

Manga

Z krve se rodí porozumění

Manga

Když vše konečně utichne a světla zhasnou, v místnosti zůstane jen ticho, kapající voda a pach železa. Asa stojí v troskách svého vysněného rande a sleduje Dendžiho, který dýchá zhluboka, jako by právě odložil kus svého lidství. Jeho ruce jsou pokryté krví, ale v očích má klid. Viděl své tučňáky, splnil si to malé, prosté přání – a přesto zachránil jejich životy. Asa cítí směs vděku, zmatku a zvláštního obdivu. Pochopí, že za jeho jednoduchostí se skrývá síla, kterou sama postrádá. Fujimoto tímto kontrastem ukazuje, že skutečná lidskost se často projevuje v okamžicích chaosu. I když se všechno hroutí, člověk může zůstat věrný sám sobě. A právě to z Dendžiho dělá hrdinu, i když jeho motivace jsou často směšné.

Díl, který zůstane v paměti

Chainsaw Man 14: Chci vidět tučňáky! je ukázkou, proč tahle manga překračuje hranice žánru. Fujimoto v jednom díle spojuje trapnou romantiku, grotesku, psychologické drama i brutální akci – a všechno to funguje. Čtenář se směje, napíná, děsí a přitom si ani nevšimne, že mu autor mezi řádky podává hořkou pravdu o lidské povaze. Díl funguje jako zrcadlo – každý v něm vidí něco jiného. Někdo absurdní humor, jiný melancholii a další jen nekompromisní řež. Ale pod tím vším je srdce, které bije pro jednoduché věci – pro chvíli klidu, pro jeden pohled, pro obyčejnou touhu „vidět tučňáky“. A právě proto tenhle svazek nelze odložit. Je to chaos i krása v jednom, přesně tak, jak to Fujimoto umí – a jak to jeho fanoušci milují.

Diskuze (0)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: